To Διιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών λειτουργεί σε συνεργασία με :

Το Τμήμα Μαθηματικών του ΕΚΠΑ, το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ, το Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ, το Τμήμα Μαθηματικών και Στατιστικής του Παν/ μίου Κύπρου και το Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Παν/ μίου  Κύπρου. Το Διιδρυματικό Π.Μ.Σ. απονέμει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) στη Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών.

Αντικείμενο-Σκοπός του ΠΜΣ

Ο στόχος του Προγράμματος είναι η προαγωγή της γνώσης και η ανάπτυξη της έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών. Ειδικότερα οι μεταπτυχιακές σπουδές αποβλέπουν στην προσφορά εξειδίκευσης σε νέους επιστήμονες, με στόχο την ανάδειξη επιστημόνων ικανών να συμβάλουν στην εκπαιδευτική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας. Επιπροσθέτως το Πρόγραμμα στοχεύει στη δημιουργία μεταπτυχιακών σπουδών διεθνούς επιπέδου οι οποίες θα συγκρατούν ένα μεγάλο μέρος του επιστημονικού δυναμικού που καταφεύγει στο εξωτερικό για αντίστοιχες σπουδές.

Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα διασφαλίζει όλες τις προϋποθέσεις ώστε οι απόφοιτοί του να μπορούν να στελεχώσουν διάφορες εκπαιδευτικές υπηρεσίες που απαιτούν την κατεύθυνση αυτή όπως το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (κεντρικές και περιφερειακές υπηρεσίες του ΥΠΕΠΘ που σχετίζονται με την ανάπτυξη και εφαρμογή ολοκληρωμένων προγραμμάτων διδασκαλίας μαθηματικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κ.α). Επίσης θα δύνανται να εργασθούν ως επιμορφωτές σε Σχολές, Κέντρα ή Ινστιτούτα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και να αναλάβουν έργο Σχολικών Συμβούλων.

Από το 2020 το ΠΜΣ χορηγεί πιστοποίηση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας στους αποφοίτους του (ΦΕΚ 1876/Β΄/18.05.2020, Αριθμ. απόφ. 208/10-04-2020 (8)).

Εξέλιξη αποφοίτων

Πολλοί απόφοιτοι  της Κοινού ΠΜΣ «Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών» υπηρετούν σήμερα ως στελέχη της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, ως σχολικοί σύμβουλοι, προϊστάμενοι διευθύνσεων και γραφείων και ως διευθυντές Λυκείων, Γυμνασίων αλλά και Δημοτικών, δεδομένου ότι από το Πρόγραμμα έχουν αποφοιτήσει και Δάσκαλοι. Επιπλέον, Κάτοχοι του Μ.Δ.Ε., οι οποίοι ήταν αδιόριστοι κατά την περίοδο της κτήσης του, πετυχαίνουν υψηλές επιδόσεις στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και επομένως διορίζονται στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση ενώ ένα ποσοστό αυτών υπηρετούν ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση ένας αριθμός διορίζεται στην ιδιωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ένας πολύ μικρός αριθμός αποφοίτων εργάζεται σε δημόσιους οργανισμούς και Τράπεζες. Ακόμα, πολλοί από τους αδιόριστους απόφοιτους του προγράμματος ασχολούνται με το σχεδιασμό και την υλοποίηση καινοτόμων διδακτικών προγραμμάτων, δράσεων και υλικών και συνεργάζονται με μεγάλους εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς φορείς της χώρας.

Αξίζει να αναφερθεί ότι κάποιοι από τους απόφοιτους του προγράμματος συνεχίζουν στο διδακτορικό πρόγραμμα του Τμήματος Μαθηματικών στην περιοχή της Διδακτικής ή της Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Μαθηματικών αλλά και σε διδακτορικά ή άλλα ερευνητικά προγράμματα άλλων Α.Ε.Ι. της Ελλάδας ή του εξωτερικού.